لوله سیلندری چیست

لوله سیلندری

به لوله‌هایی که ضخامت بالایی دارند لوله سیلندری گفته می شود.تحمل فشار های بالا از ویژگی برجسته این لوله ها می باشد.   سطح داخلی براق و صیقلی داده شده دارند و در مقابل هر گونه نشت مقاوم هستند. به  لوله های سیلندری لوله بدون درز نیز گفته می شود که نوعی از لوله های فولادی هستند.  لوله سیلندری نوعی لوله مربعی، مستطیلی یا مدورهست که  هیچ نوع درزی در اطراف آن وجود ندارد. لوله سیلندری در مقایسه با یک فولاد جامد  لوله سیلندری وزن کمتری  دارد ولی دارای  استحکام خمشی و چرخشی یکسانی می باشند و به خاطر این موضوع  از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. بازرگانی رشدی بهترین لوله های سیلندری در تهران را برای شما عزیزان ارائه می نماید.

انواع لوله سیلندری 

لوله های سیلندری را معمولا به  صورت بدون درزجوش تولید می‌کنند. ولی در صورتی که بر اساس نوع کاربرد به تحمل فشار کم نیاز باشد،  لوله‌های سیلندری دارای درز جوش را با قیمت پایین‌تر می توان  تولید کرد. برای ساخت لوله سیلندری دو  استاندارد با دقت H8, H9  وجود دارد. این لوله ها را در جک سازی، پمپ‌سازی آسانسور، لیفتراک، کامیونت‌ها، کامیون و بالابرها استفاده می کنند.

انواع مختلف لوله های سیلندری به شرح زیر می باشد:لوله سیلندری در تهران 

 لوله بادی صنایع سنگین

در تولید این نوع لوله ها که به عنوان لوله‌های اقتصادی نیزهستند از روش کروم سخت و فاقد درز استفاده‌می شود.

به این دلیل، مقاومت خوبی در برابر کارهای سنگین دارند. کاربردلوله بادی سنگین در اموری که به صورت منظم  ،پیوسته و برای مدت زمان طولانی انجام می‌شوند،می باشد.

لوله صنعتی

لوله صنعتی از مواد بسیار با کیفیت در ضخامت‌هاو اندازه‌های  مختلف ساخته شده‌است.  به دلیل اینکه آلیاژ مورد استفاده در ساخت این لوله بسیار مقاوم می باشد ، در برابر فشارهای اعمالی، مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.  کاربردهای بسیاری برای این لوله وجود داردکه مهم ترین آن ها عبارتند از:  استفاده در سیلندرهای بادی، حوزه ی ساختمان سازی وانواع غلتک‌هاو ….

لوله سنگ خورده

  لوله هیدرولیکی  نام دیگر لوله سنگ خورده می باشد. این لوله ها  به صورت دایره ای و استوانه ای شکل ساخته می شوند که این موضوع باعث  کاهش سطح و در نتیجه کاهش اصطحکاک می‌شود.  این لوله  را برای اموری که نیاز به سطح یکدست و صاف است، استفاده می کنند . ساخت لوله سنگ خورده از طریق روش‌های پیشرفته و با دقت بالا انجام می پذیردو سطح داخلی و خارجی آن کاملا صاف و بدون برآمدگی است که این ویژگی مانع از ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود. به خاطر همین موضوع  برای انتقال مایعات بسیار مناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *